اجاق گاز کنی که موجب انفجار مطب یک دندان پزشک شد

اجاق گازهایی مانند اجاق گاز کن به دلیل پاسخ سریع گرمایش و تنظیم ساده دما ارزش دارند.

با این حال، اگر تا به حال از اجاق گاز استفاده نکرده اید، ممکن است در اولین کار با اجاق گاز کمی سردرگم شوید.

اما زمانی که به استفاده از اجاق گاز دست پیدا کردید، استفاده و نگهداری از اجاق گاز به همان اندازه همتایان برقی آنها آسان است.

تا زمانی که از اجاق گاز خود به خوبی مراقبت کنید و در حین پخت و پز از نکات ایمنی استفاده کنید، باید بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

قبل از روشن کردن اجاق گاز، ایمنی بدن را بررسی کنید. برای جلوگیری از آتش‌سوزی هنگام استفاده از اجاق گاز، آستین‌های پیراهن‌تان را بالای آرنج بالا بزنید و موهای بلند را با کش ببندید.

صفحه اجاق گاز را روشن کنید تا اجاق گاز روشن شود. اکثر اجاق های گاز مجهز به صفحه ای هستند که مشعل را روشن می کند.

معمولاً بسته به اینکه از اجاق گاز استفاده می کنید، حرارت را روی کم، متوسط ​​و زیاد تنظیم کنید. صفحه را بچرخانید و منتظر بمانید تا مشعل روشن شود، سپس آن را روی درجه حرارت دلخواه خود تنظیم کنید.

در برخی موارد، آتش ممکن است بلافاصله روشن نشود. این مورد در اجاق‌های قدیمی رایج است و جای نگرانی نیست سعی کنید صفحه اجاق گاز را دوباره روشن کنید تا مشعل روشن شود.

سعی کنید سوراخ های مشعل و جرقه زنی را تمیز کنید اگر بلافاصله روشن نشد. اگر مشعل شما با باقی مانده مواد غذایی مسدود شده باشد، ممکن است به طور خودکار روشن نشود.

مشعل و جرقه زن را با یک مسواک سفت (بدون آب یا محلول های تمیز کننده) تمیز کنید تا چربی یا خرده های آن پاک شود.

از یک سوزن برای خارج کردن غذا از مکان‌های صعب العبور مانند سوراخ‌های مشعل استفاده کنید.

اگر به نظر می رسد تمیز کردن مشعل شما کمکی نمی کند، با یک تعمیرکار خانه تماس بگیرید. ممکن است جرقه زن شما خراب شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.