استفاده از شیره توت در بازار برای درمان بیماری هموفیلی

توت قرمز از توت سفید اهمیت بیشتری دارد؛ همچنین شیره توت در بازار نیز از قیمت بالایی برخوردار است.

رنگ آن قرمز تیره یا بنفش با طعم ترش و شیرین است. شاه توت را می توان به اشکال مختلف مصرف کرد و استفاده کرد: خام، پخته یا مربا.

شاهتوت به دلیل داشتن مواد مغذی یک میان وعده عالی است. و باید در نظر داشته باشید که اگر شاهتوت تازه تان را سریع فریز کنید، مواد مغذی آن حفظ می شود. اما این میوه را برای مدت طولانی در فریزر نگذارید، زیرا بهترین روش مصرف آن تازه و خام است و حرارت دادن یا انجماد به آنتی اکسیدان های آن آسیب می رساند.

ارزش های تغذیه ای شاه توت: هر 100 گرم توت قرمز در مجموع 43 کیلو کالری دارد. 9.61 گرم کربوهیدرات، 1.39 گرم پروتئین، 0.49 گرم چربی، 5.3 گرم فیبر خوراکی و بدون کلسترول.

و در مورد مواد معدنی، در هر 100 گرم، 29 میلی گرم کلسیم، 165 میلی گرم مس، 0.62 میلی گرم آهن، 20 میلی گرم منیزیم، 0.646 میلی گرم منگنز و 0.53 میلی گرم روی دارد.

فواید توت قرمز برای سلامتی: محققان انجمن تغذیه آمریکا شاهتوت را با 40 میوه تازه دیگر مقایسه کرده‌اند و معتقدند که با توجه به فعالیت آنتی‌اکسیدانی با فیتوکمیکال‌های قوی مانند آنتوسیانین (که رنگدانه مسئول رنگ شاه توت است) بهترین میوه است.

شاه توت میوه ای خوش طعم و آبدار، کم کالری (43 گرم در 100 گرم) با فواید بسیاری برای سلامتی است.

این توت منبع غنی ویتامین C و آنتی اکسیدان است. مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C مقاومت بدن را در برابر عفونت ها افزایش می دهد، التهاب را درمان می کند و به مقابله با رادیکال های آزاد مضر کمک می کند.

آنتی اکسیدان های مختلف موجود در شاهتوت «ظرفیت مهار رادیکال های آزاد» آن را به 5350 در 100 گرم کاهش داده اند که شاخصی برای اندازه گیری تأثیر غذاها در پیشگیری از سرطان است.

شاه توت همچنین حاوی مقادیر مناسبی ویتامین A و ویتامین E است و به لطف ویتامین A موجود در آن نقش اساسی در زیبایی و سلامت پوست دارد.

توت قرمز منبع خوبی از آهن است که به ندرت در سایر انواع توت ها یافت می شود. همچنین سرشار از پتاسیم، منگنز و منیزیم است.

پتاسیم بخشی ضروری از سلول ها و مایعات بدن است که ضربان قلب و فشار خون را کنترل می کند. شاهتوت از تجمع کلسترول بد که می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته شود، جلوگیری می کند.