ایجاد مجدد اکتیویتی برنامه نویسی اندروید

شما به عنوان برنامه نویس اندروید حتما با گوشی های اندروید کار کرده اید و حالات مختلف اکتیویتی ها و ایجاد مجدد آن را تجربه کرده اید. ما در ادامه درباره نحوه اتمام برنامه و اکتیویتی ها و باز گزدانی آنها، مواردی را بیان می کنیم.
در سیستم های برنامه اندروید، بیشتر اکتیویتی ها به صورت عادی به اتمام نمی رسند؛ یعنی به این صورت که کاربر دکمه برگشت را بزند و خود کاربر برنامه را خاتمه دهد.
سیستم گاهی ممکن است اکتیویتی شما را وقتی که در حالت stopeed قرار می گیرد و یا زمان زیادی از برنامه استفاده نمی کنید، خوش آن را خاتمه دهد. گاهی هم ممکن است که برنامه یا اکتیویتی فعال، به یکسری منابع نیاز داشته باشد و در غیر این صورت نیز، برنامه خود به خود تمام می شود.به این ترتیب سیستم اندروید، برای بازیابی حافظه سیستم، امکان دارد که برنامه های پس زمینه را ببندد.
وقتی که کاربر خودش برنامه را می بندد، نمونه اکتیویتی برای همیشه از بین می رود ولی اگر سیستم بخاطر بعضی محدودیت ها، اکتیویتی را خاتمه دهد،در این صورت اگرچه نمونه اصلی اکتیویتی پاک شده است ولی سیستم آن اکتیویتی را به خاطر دارد (همانند موقعی که کاربر به آن بر می گردد). در این حالت سیستم اندروید، با کمک مقادیر ذخیره شده قبل از اتمام اکتیویتی، یک نمونه جدید از اکتیویتی را دوباره می سازد و در اختیار کاربر قرار می دهد.

منبع: آرادسئو