با گوجه فرنگی در جیرفت به جنگ با بیماری های واگیر بروید

تحولات اخیر در مورد مزایای سلامتی گوجه فرنگی در جیرفت از اخبار MNT: مطالعه نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان یائسه ممکن است با رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی کاهش یابد، زیرا یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی باعث افزایش سطح آدیپونکتین – تنظیم کننده چربی و قند خون – می شود.

ترکیب سویا و گوجه فرنگی ممکن است به پیشگیری از سرطان پروستات کمک کند.

احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که مقدار زیادی ترکیب سویا و گوجه فرنگی مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که مصرف نمی کنند، کمتر است.

نتایج یک مطالعه منتشر شده در ژورنال PLOS One نشان داد که بیماران CVD که مکمل لیکوپن دریافت کردند، در مقایسه با داوطلبان سالم، پاسخ عروق خونی بهتری به استیل کولین نشان دادند که نشان دهنده عملکرد طبیعی اندوتلیال بود.

حتما گوجه فرنگی های تازه را در دمای اتاق نگهداری کنید. از نگهداری در یخچال خودداری کنید، زیرا باعث از بین رفتن طعم گوجه فرنگی می شود.

گوجه

گوجه فرنگی را می توان به راحتی در رژیم غذایی روزانه خود گنجاند، از استفاده از آن در سس ها و سوپ ها گرفته تا ایجاد یک پیش غذای سریع بروسکتا.

انگور یا گوجه گیلاسی را در هوموس یا ماست ساده آغشته کنید و به عنوان میان وعده یا میان وعده میل کنید، همیشه گوجه فرنگی خرد شده را به ساندویچ ها و بسته بندی های خود اضافه کنید.

هنگام تهیه پاستا، کنسرو گوجه فرنگی خرد شده (کم سدیم) را به سس های مارینارای خانگی یا شیشه ای اضافه کنید.

از کنسرو گوجه فرنگی خرد شده یا خورش شده در سوپ استفاده کنید، یک تکه نان تست با آووکادو و برش های گوجه فرنگی میل کنید.

سالسا سریع خود را با گوجه فرنگی خرد شده، پیاز، هالاپینو، گشنیز و آهک تازه فشرده درست کنید.

گوجه فرنگی های تازه را خرد کرده و به برنج و لوبیا، کوسادیلا یا تاکو اضافه کنید. آنها را برای صبحانه به املت یا اسکرامبل خود اضافه کنید.

گوجه‌فرنگی‌های تازه و موزارلای برش‌شده را با سرکه بالزامیک بریزید و روی آن را با ریحان خرد شده بریزید.