برنامه نویسی اندروید با ویژوال استودیو

همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد، محیط برنامه نویسی رسمی و مورد پشتیبانی اندروید، محیط اندروید استودیو می باشد. اما با محبوب شدن برنامه نویسی برای دستگاه های هوشمند، شرکت عظیم ماکروسافت از تمام توسعه دهندگان اندروید دعوت کرده است تا از IDE محبوب ویژوال استودیو برای این کار استفاده کنند.
ویژوال استودیو یک محیط خلاق، انعطاف پذیر، راحت و سریع برای برنامه نویسی است. همین ویژگی ها سبب شده است که بسیاری از برنامه نویسان از این محیط برای توسعه پروژه های خود استفاده کنند. به حدی که اگر از این محیط برای کدنویسی استفاده کنید مهاجرت از آن و انتقال به یک IDE دیگر تقریبا برای شما غیرممکن و بسیار زجرآور خواهد بود!
ماکروسافت به خوبی با محبوبیت و ویژگی های متمایز نرم افزار خود آشناست. در واقع از آنجایی که ماکروسافت در بستر دستگاه های هوشمند ناکام است، سعی می کند تا از طرق دیگری خود را وارد این عرصه کند.
در نسخه visual studio 2015 update 1RC قابلیت پشتیبانی از دیباگ برنامه های جاوا و کدهای جاوا که بخشی از برنامه های اندروید هستند، توسط یک افزونه یا پلاگین ممکن شده است. در صورت تمایل می توانید این پلاگین را از سایت رسمی ماکروسافت دریافت کنید و توضیحات بیشتر را در بلاگ توسعه دهندگان ماکروسافت مشاهده نمایید.
هرچند هماهنگی با جریان رایج برنامه نویسی برای پلت فرم اندروید و کار و استفاده از نرم افزار خاص، رسمی و مشخص آن یعنی اندروید استودیو بهتر است و احتمالا بیشتر برنامه نویسان ترجیح میدهند تا از همان محیط استفاده کنند، اما این تلاش ماکروسافت شایسته احترام و قدردانی است.
منبع: آرادسئو