برنامه نویسی سمت سرور برای اندروید

ارتباط با سرور در اندروید چیست؟ در اندروید چگونه ارتباط با سرور را برقرار کنیم؟ آیا امکانات خاصی در اندروید برای ارتباط با سرور نیاز دارید؟
امروزه به دلیل استفاده ی بیشتر سازمان ها و فروشگاه های مختلف از اپلیکیشن های موبایل آنلاین، این نیاز احساس می شود که ارتباط نرم افزار های اندروید با سرور، می تواند در پیشرفت این نرم افزار ها اثر مثبتی بگذارد.
ارتباط با سرور در اندروید یعنی ما اصلاعاتی را از طریق نرم افزار به سمت سرور ارسال کنیم و پس از انجام پردازش های لازم، نتیجه ی محاسبات را به کاربر نمایش دهد. برای نمونه مانند ثبت نام در یک سایتی می باشد، که شما مشخصات خود را وارد می کنید و از طرف سرور برای شما یک یوزر و پسوردی در نظر گرفته می شود. این یعنی ارتباط با سرور که مزایای زیادی دارد.

برنامه نویسی سمت سرور

کاربرد های برنامه نویسی سمت سرور

بیشتر نرم افزار های اجتماعی از این روش استفاده می کنند چرا که نیاز مبرمی به این روش دارند. مثلا وقتی شما در یکی از این اپلیکیشن ها عضو می شوید مشخصاتی که از شما دریافت می شود در یک سروری ذخیره می شود و وقتی که با موفقیت وارد آن اپلیکیشن می شود پیام خوش آمد گویی از سمت سرور برای شما ارسال می شود. یا در فروشگاه های بزرگ، وقی که یک محصولی را خرید می کنید آن محصول به تعداد مشخص در سرور ذخیره شده است و با خرید شما به صورت خودکار از سمت سرور یک مورد کاهش می یابد. این ها نمونه هایی از اپلیکیشن های سمت سرور بود، که دیدیم چه مزایایی دارند. با برنامه نویسی سمت سرور برای اپلیکیشن خود، می توانیم برنامه های پیشرفته تری را تولید کنیم. که در بازار خواهان زیادی دارد.

انجام این کار با دو روش انجام می شود:

روش http
روش استفاده از کتابخانه volley
روش اول به دلیل قدیمی شدن، کمتر استفاده می شود. ولی روش دوم مزیت های فراوانی در این نوع برنامه نویسی دارد. که برای مدیریت شبکه
بسیار کارا عمل می کند و سرعت خوبی هم نسبت به روش اول دارد.
منبع: آرادسئو