بهترین محیط برنامه نویسی اندروید

کدام محیط ها برای برنامه نویسی اندروید وجود دارند؟ آیا می توان گفت کدام یک از محیط های اندروید برای آموزش بهترین هستند؟ بهترین محیط برنامه نویسی اندروید، با توجه به نوع زبانی که برای نوشتن انتخاب می کنید، ارزیابی می شود.
برای برنامه نویسی اندروید زبان ها و محیط های برنامه نویسی مختلفی وجود دارد. که هر کدام مزایا و معایبی دارند؛ و دارای امکانات خاص خود می باشند. ولی به کار بردن واژه ی بهترین در اینجا نمی تواند درست باشد. زیرا ما اول باید زبان برنامه نویسی خود را انتخاب کنیم سپس براساس این انتخاب محیط مورد نظر یا همان بهترین را انتخاب کنیم. ولی باید دقت کرد که هر کدام از محیط های برنامه نویسی اندروید، امکانات خاصی را در اختیار برنامه نویسی قرار می دهد که این بسته به نیاز باید انتخاب شود.

محیط برنامه نویسی اندروید

محیط های برنامه نویسی برای اندروید

برای اندروید محیط های برنامه نویسی مختلفی وجود دارند که عبارتند از:
محیط اندروید استودیو
محیط اکلیپس
محیط ویژوال استودیو
محیط IntelliJ IDEA
محیط C4droid
که در هر کدام از این محیط ها، باید توسط یک زبان خاصی برنامه نویسی انجام گیرد.

محیط برنامه نویسی اندروید

بهترین محیط اندروید

برای محیط اندروید استودیو، که معرفی شده توسط گوگل می باشد، و ضمنا توسط برنامه نویسان نیز استفاده ی زیادی دارد، توسط زبان قدرتمند جاوا برنامه نویسی می شود. برای محیط اکلیپس نیز با زبان جاوا برنامه تولید می شود ولی اندروید استودیو گزینه ی بهتری نسبت به این می باشد.
محیط ویژوال استودیو که توسط زبان سی شارپ و با ابزار زامارین امکان برنامه نویسی وجود دارد؛ برای افرادی که برنامه نویس سی شارپ باشند انتخاب خوبیست. محیط IntelliJ IDEA نیز با استفاده از زبان جاوا، برنامه نویسی انجام می دهد. ولی محیط C4droid با استفاده از زبان های c و c++ برنامه های خود را تولید می کند.
حال علاقه مندان می توانند براساس نیاز های خود، بهترین محیط را برای برنامه نویسی اندروید انتخاب کنند. ولی از بین این محیط ها می توان گفت که، نرم افزار اندروید استودیو با زبان جاوا، انتخاب بهتری می باشد.
منبع: آرادسئو