جوراب واریس اصلی که به درمان میخچه پا کمک می کرد

حدود 40 درصد از جمعیت ایالات متحده ممکن است به نارسایی مزمن وریدی مبتلا شوند، وضعیتی که می تواند منجر به مشکلات جدی تری از جمله واریس شود.

اگر نارسایی مزمن وریدی دارید، معمولاً در پایان روز دچار سنگینی پاها و ورم مچ پا می شوید و باید جوراب واریس اصل  استفاده کنید؛ همچنین ممکن است درد یا گرفتگی شبانه در پاهای خود را تجربه کنید.

این علائم زمانی اتفاق می‌افتند که دریچه‌های رگ‌های شما آسیب می‌بینند و حرکت خون از پاهای شما به سمت قلب در برابر گرانش دشوار می‌شود.

سپس خون در اطراف مچ پا و ساق پا شروع به جمع شدن می کند؛با گذشت زمان، عملکرد نادرست دریچه ها می تواند منجر به رگ های واریسی شود  رگ های پیچ خورده و طناب مانند به رنگ آبی یا بنفش که در زیر پوست شما قابل مشاهده است.

اگر شرایط وریدی و علائم مرتبط با آن شما را تحت تاثیر قرار دهد، جوراب های فشاری ممکن است کمک کنند.

چرا باید از جوراب های فشاری استفاده کنید؟ جوراب‌های فشرده (یا جوراب‌ها) نوع خاصی از جوراب بافی الاستیک هستند که از گردش خون سالم پشتیبانی می‌کنند و به پیشگیری از انواع بیماری‌ها از جمله:

نارسایی مزمن وریدی
رگهای عنکبوتی
رگهای واریسی
فشاری که این جوراب‌ها به مچ پا و پاهای شما وارد می‌کنند، شریان‌ها و وریدهای سطحی را فشرده می‌کند و به دریچه‌های سیاهرگی کمک می‌کند تا به درستی کار کنند و خون بدون انسداد به قلب شما برگردد.

پوشیدن جوراب های فشرده در صبح، قبل از اینکه پاهای خود را پایین بیاورید و از رختخواب خارج شوید، بسیار مهم است.

خوابیدن در حالت افقی باعث می شود دریچه های ورید شما بهتر از حالت نشسته یا ایستاده عمل کنند.

در حالت عمودی، نیروی جاذبه وارد می شود و جریان خون به دلیل دریچه های آسیب دیده به خطر می افتد.

به همین دلیل است که مچ پا و ساق پاها معمولاً در صبح احساس خوبی دارند و با پیشرفت روز متورم و سنگین می شوند.

پوشیدن جوراب های فشاری در صبح، دریچه ها را در موقعیت مناسب نگه می دارد تا از گردش خون سالم در پاهای شما در طول روز پشتیبانی کند.