زبان برنامه نویسی جدید اندروید

اندروید، محبوبترین سیستم عامل گوشی های هوشمند است. در این مقاله به بررسی زبان برنامه نویسی کوتلین، زبان برنامه نویسی جدید برای تولید اپلیکیشن می پردازیم.
طیف وسیع دستگاه های اندرویدی از یک طرف و تنوع سرسام آور اپلیکیشن های کاربردی از طرف دیگر، اندروید را تبدیل به یک محصول پرمخاطب کرده است.
این از عوامل این حالت، استقبال اندروید از تمامی برنامه نویسان و تولید اپ با استفاده از اکثر زبان هاست.
زبان برنامه نویسی کوتلین،پروژه جدید جت برین، زبانی جدید برای ماشین مجازی جاوا است. این زبان، یک زبان صنعتی و شی گراست و تجربه توسعه بهترین نسبت به جاوا دارد. به این معنی که برنامه نویسی با آن بسیار ساده تر از جاوا است و حس بهتری به برنامه نویس می دهد.
همین امر سبب شده است که کوتلین در میان توسعه دهندگان جاوا به طور شگفت انگیزی محبوب شود.
برای کار با این زبان، شما نیاز به آخرین نسخه از نرم افزار اندروید استودیو و همچنین آشنایی با سینتکس کوتلین دارید. برای یادگیری قواعد نحوی کوتلین میتوانید به سایت رسمی کوتلین مراجعه کنید که با یک سرچ ساده، سریع پیدا می شود و بدست می آید.
یکی از ویژگی های کوتلین، سازگاری با زبان جاواست. به این معنی که شما میتوانید در کنار کدهای جاوای خود در پروژه های قبلی، کد کوتلین اضافه کنید. ماشین مجازی اندروید به راحتی آن را می شناسد و می تواند مدیریت کند.این ویژگی از این رو قرار داده شده است تا برنامه نویسان جاوا نگرانی ای از بابت مهاجرت به این زبان نداشته باشند و از استفاده از آن در برنامه های خود نترسند. البته هنوز بسیار زود است که از مهاجرت به این زبان صحبت کنیم اما این چیزی است که تولیدکنندگان این محصول، آن را به عنوان هدف این زبان قرار داده اند.
منبع: آرادسئو