قیف آزمایشگاهی پلاستیکی یکی از اقلام ضروری در جهیزیه دختران دم بخت سال 1350

در حقیقت هر قیف آزمایشگاهی پلاستیکی یک طراحی مستحکم و استوانه‌ای شکل با دهانه‌ای بزرگ و فرفری شده از تعداد زیادی سوراخ کوچک است.

محفظه چینی کوچکتر می شود و دارای دهانه پایینی به شکل لوله است که مایعات می توانند از آن عبور کنند.

کف باریک قیف را می توان در یک درپوش لاستیکی قرار داد تا یک مهر و موم هوا را ایجاد کند که گازها و مایعات را مجبور می کند از سوراخ های کوچک بی شمار قیف در بالا عبور کنند.

مایع در یک فلاسک فیلتر یا یک فلاسک بوشنر تخلیه می شود. اتصال خلاء بر روی فلاسک گیرنده اجازه می دهد تا لوله خلاء به آن متصل شود.

با پوشاندن سوراخ ها با کاغذ صافی با کیفیت بالا می توان موارد را با استفاده از فیلتر خلاء فیلتر کرد.

مزیت اصلی اتخاذ این روش فیلتر کردن این است که مایع از قیف بسیار سریعتر از گرانش عبور می کند.

دیواره های محکم فلاسک بوشنر از شکسته شدن آن در اثر تغییر فشار جلوگیری می کند.

دارای یک لوله کوتاه در طرفین است که در آن جاروبرقی ممکن است اعمال شود و یک سوراخ در سر که می توان قیف بوشنر را وارد کرد. خارها روی لوله کوچک قرار دارند تا از خراب شدن خلاء جلوگیری کنند.

برای قیف بوخنر، قطر خارجی به عنوان اندازه گیری استفاده می شود.

برای فیلتر خلاء، قیف های چینی توصیه می شود زیرا از نظر شیمیایی مقاوم تر هستند و نگهداری آنها راحت تر است. علاوه بر این، می تواند دمایی را تحمل کند که پلاستیک نمی تواند.

برای فیلتر کردن و جداسازی مواد مایع به کمک خلاء، آزمایشگاه‌های تجاری از تجهیزات آزمایشگاهی مانند قیف‌های بوخنر، قیف‌های سوراخ‌دار/خرددار استفاده می‌کنند.

در آزمایشگاه های شیمی، در مشاغلی که با علم سر و کار دارند، و همچنین در مدارس و موسسات استفاده می شود.

با استفاده از پمپ خلاء و قیف بوخنر، می توانید مایعات را با فشار دادن آنها به کاغذ صافی با کیفیت بالا و سوراخ های بالای قیف فیلتر کنید.

برای جداسازی جامدات و مایعات می توان از فلاسک بوشنر و قیف بوشنر استفاده کرد. آب داخل قیف بوشنر ریخته می شود و مایع با مکش متصل به دو طرف فلاسک بوشنر خارج می شود، در حالی که جامد در قیف بوشنر باقی می ماند.

همیشه مراقب باشید که محفظه قیف را بیش از حد پر نکنید، اگر ریزش وجود داشته باشد، ممکن است به داخل پمپ خلاء شما نفوذ کند و منجر به تعدادی عوارض نامطلوب شود.