لباس کاراته ناگاشی که به عنوان جلیقه نجات هم استفاده می شد

گی ( مخفف کیکوگی یالباس کاراته ناگاشی نوعی لباس تمرین سنتی است که هنگام تمرین کاراته و سایر هنرهای رزمی ژاپنی پوشیده می‌شود.

دستگاه های کاراته برای ایجاد راحتی و دامنه کامل حرکت در هنگام اجرای ضربات و سایر تکنیک های پویا طراحی شده اند. در نتیجه، نسبت به مدل‌های دیگر سبک‌تر و گشادتر هستند.

یک کاراته گی استاندارد شامل یک جفت شلوار ( شیتاباکی )، یک تاپ دور تاپ ( uwagi ) و یک کمربند پارچه ای بلند ( obi ) است که قسمت بالایی را در کنار هم نگه می دارد و نشان دهنده رتبه تمرین کننده است.

 

وارد شلوار شوید و آن را تا کمرتان بکشید. اگر شیتاباکی سنتی می پوشید، مطمئن شوید که انتهای بند های کشی از هر دو جفت حلقه در دو طرف سجاف مرکزی رد می شود.

 بند های کشی را محکم بکشید تا بند کمر را به خط کمر خود بچسبانید، سپس آنها را با یک گره بند کفش به هم ببندید تا شلوار محکم شود.شلوار gi شما باید راحت باشد، اما نه خیلی تنگ. شما نمی‌خواهید در حین ورزش کردن یا تمرین کاتا آن‌ها زمین بخورند ، اما نمی‌خواهید به کمر شما گاز بزنند و باعث ناراحتی شوند.

برخی از شلوارهای gi جدیدتر دارای بند کمر کش دار و بند کشی برای تناسب بیشتر سفارشی هستند.

بالا را بکشید و سمت چپ را از سمت راست عبور دهید. همان طور که یک پیراهن یا ژاکت معمولی دکمه دار می پوشید، داخل Uwagi خود قرار دهید.

هنگامی که آن را پوشیدید، یقه سمت راست را روی بدن خود بکشید، یقه سمت چپ را روی سمت راست بپیچید و با یک دست یقه بالایی را به بدن خود بچسبانید تا زمانی که برای شروع بستن کمربند خود آماده شوید.اگر uwagi شما دارای گره هایی در امتداد قسمت پایینی است، یکی را که در هر یقه قرار دارد به یکی از باسن مقابل گره بزنید تا در طول تمرین، قسمت بالایی را به هم متصل کنید.