لوله و اتصالات اهنی به کار رفته در سفینه فضانوردان از جاذبه زمین در جو جلوگیری می کند

اتصالات لوله چدنی مخصوص لوله و اتصالات اهنی طراحی شده است. این اتصالات لوله در درجه اول در ساخت و ساز ساختمان برای زهکشی بهداشتی و طوفان، فاضلاب و لوله کشی هوا استفاده می شود.

چرا اتصالات لوله چدنی؟ هنگام انتخاب اتصالات لوله برای زهکشی یا سیستم فاضلاب، خریداران بیشتر موادی را ترجیح می دهند که در برابر سایش مقاوم باشند.

اتصالات لوله چدنی در برابر سایش ناشی از شن و ماسه، شن، تخلیه ماشین ظرفشویی، پسماندهای دفع زباله و زباله که به صورت معلق در امتداد قسمت پایینی فاضلاب یا زهکشی حمل می شوند، بسیار مقاوم هستند. این امر باعث می شود که چدن مورد توجه خریداران برای اتصالات لوله باشد.

ویژگی های مهم: اتصالات لوله های خاکی چدنی یا Hub و Spigot و No Hub یا Hubless طبقه بندی می شوند. اتصالات کوپلینگ توپی شامل یک آستین فولادی آجدار است که با استفاده از گیره های نوار فولادی در هر دو طرف سفت شده و در موقعیت خود قرار می گیرد و با یک واشر لاستیکی پوشانده شده است.

کوپلینگ های چدنی برای اتصال لوله به لوله و همچنین لوله به اتصالات طراحی شده اند.
لوله های ساخته شده از چدن بدون توپی هرگز رزوه یا جوش داده نمی شوند. این لوله ها به وسیله کوپلینگ های بدون هاب به هم متصل می شوند.

اتصالات لوله هاب و لوله در دو دسته ضخامت وجود دارد: سرویس (SV) و فوق سنگین (XH).
اتصالات لوله چدنی بدون هاب معمولاً بدون هاب، مطابق با ASTM A 888 یا CISP 301 ساخته می‌شوند و در اندازه‌های 1½ تا 15 اینچ موجود هستند.
کوپلینگ های چدن بدون هابس برای اتصال اتصالات مانند ells، wyes، و سه راهی با لوله استفاده می شود.

قبل از خرید اتصالات لوله چدنی، خریدار باید روی نکات زیر تمرکز کند:
قبل از خرید اتصالات لوله چدنی باید از استحکام و استحکام اتصالات اطمینان حاصل شود.
دوام و مقاومت در برابر سایش و خوردگی عامل مهم دیگری است که قبل از مراجعه به اتصالات لوله چدنی باید در نظر گرفته شود.
اندازه و شکل اتصالات نیز قبل از خرید اتصالات لوله چدنی به همان اندازه مهم است.