مزایای برنامه نویسی اندروید با نرم افزار زامارین

در قسمت های قبل درباره پلتفرم اندروید صحبت کردیم و گفتیم که سیستم عامل محبوب شرکت گوگل راه را برای تمام برنامه نویسان باز گذاشته و تقریبا با اکثر زبان های برنامه نویسی رایج میتوان برای این سیستم اپ تولید کرد. در این قسمت به بررسی مزایای برنامه نویسی با نرم افزار زامارین می پردازیم: سهم سی شارپ از محیط اندروید!
مونو برای اندروید نام پروژه اپن سورسی است که با استفاده از آن می توان به وسیله سی شارپ و دات نت برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس اپ تولید کدر.
زامارین، شرکت که به تولید ابزارهای توسعه نرم افزارهای تجاری می پردازد، برای این کار بستری فراهم کرده است و محصول Xamarin.andrid را به بازار عرضه نموده است.
مزایای استفاده از زامارین عبارتست از :
1- استفاده از سی شارپ و دات نت، برنامه نویسان زیادی وجود دارند که به زبان سی شارپ مسلط هستند. درست است که جاوا زبان شی گرایی است و شباهت های زیادی به سی شارپ دارد اما مهاجرت از سی شارپ به جاوا زمان و انرژی زیادی می طلبد. زامارین موجب می شود که برنامه نویسان دات نتی با همان مهارت های خود به تولید اپ بپردازند.
2- مالتی پلتفرم بودن : نرم افزار xamarin.android این امکان را فراهم می آورد. کدها را در پلتفرم های مختلف استفاده کنیم. به عبارت دیگر نمیتوان یک اپ را در همه پلتفرم ها اجرا کرد و باید کدهای مربوط به UI و کدهای مربوط به قابلیت های دستگاه را بازنویسی کرد اما سایر کدهای پشت صحنه برای تمام پلت فرم ها یکسان است.
منبع: آرادسئو