مصرف مغز گردو خرد شده کودکان را نابغه می کند

یک مطالعه جدید به بررسی فواید سلامتی مغز گردو خرد شده می پردازد: یک مطالعه جدید نشان می دهد که گردو ممکن است انتخاب خوبی باشد. و این اولین بار نیست که محققان به این نتیجه می رسند.

برای بسیاری، انتخاب یک رژیم غذایی سالم به فداکاری بستگی دارد: کنار گذاشتن پیش غذا، کاهش کربوهیدرات یا چربی اشباع شده، کنار گذاشتن دسر.

اما اگر چیزی بود که واقعاً دوست داشتید و برای شما خوب بود، چه؟ نه، من در مورد شکلات صحبت نمی کنم (اگرچه در مقادیر کم، شکلات ممکن است چندان بد نباشد !).

این بار در اخبار داغ است. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که افرادی که آجیل مصرف می‌کنند، عوامل خطر قلبی عروقی را بهبود بخشیده و میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهند.

مغز

به عنوان مثال، چندین آزمایش مصرف آجیل را با کاهش فشار خون و سطح کلسترول مرتبط دانسته اند. و آجیل بخش مهمی از رژیم غذایی مدیترانه ای است که برای سلامت قلب نیز مفید است.

تجزیه و تحلیل قبلی توسط همان محققان (شامل 365 شرکت کننده در مطالعه در 13 کارآزمایی) نشان داد که رژیم های غذایی غنی شده با گردو منجر به کاهش کلسترول تام و LDL (“بد”) در مقایسه با سایر رژیم ها می شود.

از آن زمان، مطالعات بیشتری با شرکت کنندگان بسیار بیشتر در مطالعه و پیگیری طولانی تر منتشر شده است.

این آخرین تجزیه و تحلیل داده‌های 26 کارآزمایی قبلی را که شامل بیش از 1000 نفر بود، ترکیب کرد. در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی معمولی داشتند، افرادی که رژیم غذایی غنی از گردو مصرف می کردند دارای موارد زیر بودند:

کاهش کلسترول تام (حدود 7 میلی گرم در دسی لیتر، که نشان دهنده کاهش 3 درصدی بیشتر است)
کاهش کلسترول LDL (حدود 5.5 میلی گرم در دسی لیتر، کاهش 4 درصدی بیشتر)
تری گلیسیرید کمتر (حدود 5.7 میلی گرم در دسی لیتر، کاهش 5.5٪ بیشتر)
آپوپروتئین B (پروتئین مرتبط با بیماری های قلبی عروقی) را تقریباً 4 میلی گرم در دسی لیتر کاهش داد.
از آسیب ناشی از التهاب مزمن محافظت کنید.
علم ثابت کرده است که التهاب مزمن و با درجه پایین می تواند به یک قاتل خاموش تبدیل شود که به بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت نوع 2 و سایر شرایط کمک می کند.

نکات ساده ای را برای مبارزه با التهاب و سالم ماندن از کارشناسان دانشکده پزشکی هاروارد دریافت کنید.