مصرف میوه خشک طعم دار معادل ده کیلو گوشت ثابت شده است

بسیاری از انواع میوه خشک طعم دار تأثیر مفیدی بر کبد دارند و آن را تخلیه می کنند، زیرا به خروج صفرا، انبساط مجاری کمک می کنند.

بنابراین خوردن آنها برای کسانی که مشروبات الکلی، غذاهای ناسالم زیاد مصرف می کنند، توصیه می شود.

محتوای بالای کلسیم نشان می دهد که میوه های خشک به ساخت بافت استخوانی جدید کمک می کند، به ناخن ها، موها و دندان ها استحکام می بخشد، از ایجاد پوسیدگی و بیماری های لثه جلوگیری می کند و در عین حال حفره دهان را ضد عفونی می کند.

برای کسانی که از ادم دائمی رنج می برند، جوشانده تجویز می شود. بسیاری از انواع میوه های خشک به پیشگیری از آرتروز، زوال عقل پیری، پوکی استخوان، آرتریت، درد مفاصل کمک می کنند.

از جمله، پزشکان اغلب خوردن انگور خشک، آلو خشک، زردآلو خشک و سایر میوه های خشک را برای بیمارانی که علائم سرطان شناسی دارند توصیه می کنند.

آنها اجازه نمی دهند مویرگ های اضافی در ناحیه نئوپلاسم ها تشکیل شوند، یعنی جریان اکسیژن و مواد مغذی را به تومور مسدود می کنند.

با توجه به محتوای بالای مواد مغذی، میوه های خشک به نیمه قوی بشریت نشان داده می شود، به ویژه در دوره ورزش فعال یا تلاش بدنی.

پروتئین های موجود در این محصول به ساخت سریع تر توده عضلانی کمک می کند و در عین حال از شر چربی های زیر پوستی خلاص می شود.
ترکیب ویتامین ها و مواد معدنی باعث افزایش نشاط بدن می شود.
اسید آمینه آرژنین که به عنوان مثال در آلو و کشمش یافت می شود، قدرت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و به حل مشکلات آن کمک می کند.
پتاسیم در مقادیر زیاد موجود در میوه‌های خشک، به‌ویژه در زردآلو خشک، باعث ایجاد «اشکال‌زدایی» در دستگاه تناسلی می‌شود.
علاوه بر بازگرداندن عملکرد تولید مثل، در طب عامیانه، میوه‌های خشک از دیرباز مورد استفاده پزشکان و درمانگران برای پیشگیری و درمان پروستاتیت بوده است.