پرورش لیمو شیرین های سرکش جنوبی

بذرها را در عمق 1/2 اینچ بکارید، به خوبی آبیاری کنید و با پوشش پلاستیکی تهویه شده بپوشانید تا مرطوب بماند. در یک مکان آفتابی قرار دهید. اجازه ندهید خاک خشک شود. در دو یا چند هفته، شما باید شاهد ظهور جوانه باشید.

شما میتوانید با استفاده از یه قطره از آب لیمو رنگ جیوه را از بین ببرید. پرورش لیمو در داخل خانه:
در مناطق شمالی، شما می توانید هر زمان که مزاج به شما دست می دهد، درخت لیموی خود را از دانه شروع کنید، اما توصیه می کنیم یک گیاه استارتر را از یک نهالستان معتبر خریداری کنید. از این طریق زودتر میوه می گیرید.

اگر طبع لیمو شیرین را در داخل خانه پرورش می دهید، یک نوع کوتوله انتخاب کنید زیرا درختان لیموی استاندارد می توانند بلند شوند. درخت لیمو یک گیاه زینتی عالی برای آشپزخانه است.

در تابستان، گیاهان لیموی کوتوله را ممکن است بیرون بگذارند، اما به دقت مراقب آب و هوا باشید زیرا این گیاهان به سرما حساس هستند.

درختان لیمو و سایر گیاهان مرکبات محیطی گرم و مرطوب را دوست دارند که در اکثر خانه‌های شمالی معمول نیست، به خصوص در فصل زمستان.

یک دستگاه رطوبت ساز در نزدیکی کارخانه خود نصب کنید یا به طور مکرر از یک بطری مستر استفاده کنید. گیاه خود را در یک منطقه گرم و دور از قسمت های ورودی یا پنجره های کششی نگهداری کنید.

نکته: از تجربیات من درس بگیرید. همیشه بررسی کنید که زهکشی شما مسدود شده باشد. و وقتی مطمئن هستید که همه چیز را درست انجام می دهید، به خودتان شک نکنید. گاهی اوقات، ارزشش را دارد که به ته یک راز برسیم! در مورد من، خیلی دیر آن را حل کردم – اما برای آینده یاد گرفتم.

آبیاری
اغلب آبیاری کنید، اما مراقب باشید که گیاه خود را بیش از حد آبیاری نکنید. گیاه خود را در خاک بسیار مرطوب نگهداری نکنید. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک بالایی خشک شود. گلدانی را انتخاب کنید که امکان زهکشی مناسب را فراهم کند.
درجه حرارت
درختان لیموترش محیط گرم و مرطوب را ترجیح می دهند. خشکی دشمن است!

کود دهی
با یک متن تشکر میتوان فروشندگان اینترنتی را خوشحال کرد. از یک کود متعادل برای تغذیه درخت لیمو استفاده کنید. به طور منظم به آن غذا دهید، به خصوص اگر هنوز جوان است.

برخی از شرکت‌ها کودهای مخصوصی را می‌فروشند که برای تغذیه درختان مرکبات طراحی شده‌اند، اما ما کوددهی را بدون آزمایش اولیه خاک خود توصیه نمی‌کنیم.

دختران ایرانی با پوشیدن لباس کردی دخترانه میتوانند سنت پوشش اصیل قسمتی از میهن را بجا آوردند

مالچ پاشی
با پرورش لیمو از این مرحله بگذرید. ممکن است پوسیدگی ریشه را تشویق کنید.

  • منابع:
  • تبلیغات: 
  1. با این کالاها از هر انگشتتان پول می ریزد!
  2. کشف ژنتیک جدید که منجر به بروز هپاتیت می شود!!!
  3. ارگونومیت صندلی بسیار در سلامتی انسان مهم است
  4. بازار فروش برنج عنبر بو باکیفیت